W przypadku szybkiego rozwoju branży e-commerce nie można się dziwić, że na rynku istnieje intensywna rywalizacja pomiędzy platformami, a nowe serwisy sprzedażowe regularnie wkraczają na rynek, próbując zaskarbić sobie sympatię klientów. Takie premiery wzbudzają zainteresowanie nie tylko konsumentów, ale i samych sprzedawców, dla których nowe platformy zawsze stanowią powiew świeżości oraz okazję, aby wybić się w środowisku, które nie zostało jeszcze zdominowane przez silną konkurencję.

Niedawną premierą na polskim rynku e-handlu było wkroczenie Shopee, czyli singapurskiej platformy e-commerce, która do tej pory odnosiła sukcesy głównie w Azji Południowo-Wschodniej i Tajwanie. Rozpoczęta w 2015 roku działalność liczyła ponad 340 milionów wizyt na miesiąc w tym regionie, co stanowi prawdziwie imponujący wynik. Rok 2021 przyniósł jednak znaczną ekspansję przedsiębiorstwa, które rozszerzyło się między innymi właśnie na rynek polski, otwierając przed lokalnymi e-sprzedawcami bardzo atrakcyjne perspektywy rozwoju.

Rok 2022 znacznie przyspieszył budowanie marki Shopee w Polsce, głównie za przyczyną dużej kampanii reklamowej „5.5 Zakupowa Majówka”, do której wliczał się także marketing telewizyjny, zyskujący spory pogłos wśród konsumentów. Wzrost zainteresowania związany ze wspomnianą reklamą pozwolił platformie zyskać stałe miejsce w polskim e-commerce, udowadniając jednocześnie sprzedawcom, że jest to atrakcyjny kanał sprzedaży, który warto wcielić w strukturę własnej firmy. Rzecz jasna, jest to zasługa nie tylko samego marketingu, ale i faktycznych atutów, jakimi Shopee wyróżnia się na tle konkurencji – warto wspomnieć tu choćby o świetnie zaprojektowanej aplikacji mobilnej, czy dużym nacisku na bezpieczeństwo użytkownika podczas zakupów.

Dlaczego warto skorzystać z Shopee i jak przygotować się do sprzedaży na platformie?

Prawdą jest, że branża e-commerce jest znacznie bardziej atrakcyjna dla nowych sprzedawców, niż ma to miejsce w przypadku choćby konwencjonalnych form handlu. Kapitał startowy podczas sprzedaży w sieci nie musi być wyjątkowo wysoki, nie trzeba również liczyć się ze szczególnym ryzykiem strat w przypadku internetowych inwestycji – inwestowanie w e-sklep nie wymaga aż tak wysokich kwot pieniędzy.

Nie oznacza to jednak, że panujący stan rzeczy jest pozbawiony przeszkód. E-commerce jest silnie konkurencyjne, i chociaż ma się dostęp do klientów na terenie całego kraju (a potencjalnie i poza jego granicami), to szersze zasięgi dotyczą także konkurencji – rywalizuje się ze sprzedawcami nawet z odległych zakątków Polski. Jest to szczególnie odczuwalne w przypadku dominujących marketplace, które na rynku działają już od wielu lat, gdyż praktycznie każda większa firma zaznaczyła na nich swoją obecność.

Właśnie z tych przyczyn nowe platformy, takie jak Shopee, stanowią prawdziwą okazję, aby zbudować własną markę. Nie da się jednak konkurować z innymi, profesjonalnymi sprzedawcami, jeśli nie wspiera się swojego biznesu nowoczesnymi narzędziami, które pozwalają odpowiednio usprawnić działanie firmy i odpowiedzieć na potrzeby współczesnego klienta. Przez takie narzędzia rozumie się głównie sprawdzony system do zarządzania e-sprzedażą, czego doskonałym przykładem jest Apilo (dawniej pod nazwą ErpBox).

Jak działa integracja sklepu z Shopee w Apilo i jakie zapewnia korzyści?

Dostępna w Apilo integracja sklepu z Shopee jest doskonałym rozwiązaniem dla e-sprzedawcy, gdyż pozwala sprawnie zarządzać dowolną ilością kont na platformie, bez żadnych dodatkowych opłat. Kluczową funkcją jest tu również manager sprzedaży Shopee, zaprojektowany specjalnie z myślą o ułatwieniu obsługi ofert, czyniąc wszystkie związane z nimi czynności o wiele wydajniejszymi i mniej czasochłonnymi. Każde 50 zamówień z Apilo to oszczędność 5 godzin!

Warto zwrócić uwagę na to, jak szybko działa to połączenie – nie potrzeba więcej niż 5 minut, aby zamówienia z Shopee zostały pobrane, to samo tyczy się aktualizacji stanów magazynowych i cen. W efekcie sprzedawca może cieszyć się odczuwalną płynnością w obsłudze swojego sklepu, co ma także przełożenie na mniejsze ryzyko błędów spowodowanych czynnikiem ludzkim. Wystarczy kilka minut konfiguracji, aby wprowadzić to rozwiązanie do własnej firmy i skorzystać z rozbudowanych możliwości, jakie zapewnia system Apilo, czyli:

  • wystawianie produktów przez manager ofert,    
  • pobieranie zamówień co 5 minut,    
  • szybką aktualizację stanów magazynowych,    
  • szybką aktualizację cen produktów,    
  • generowanie etykiet dla wielu zamówień jednocześnie,    
  • integrację z modułem wysyłek Shopee,    
  • oznaczanie zamówień jako wysłane po wygenerowaniu etykiety Apilo.

Integracja sklepu z Shopee przynosi również inne korzyści dla sprzedawcy, a mianowicie możliwość połączenia tej platformy z innymi kanałami sprzedaży i zarządzania tym połączeniem z jednego widoku. Jest to szczególnie atrakcyjne dla tych e-sprzedawców, którzy prowadzą już działalność w innych marketplace, jak Allegro czy OLX, a nie chcą jednocześnie zamykać się na nowe, interesujące opcje na rynku, jak właśnie Shopee. Integracje dostępne w Apilo obejmują jednak o wiele więcej niż serwisy sprzedażowe – wliczyć można do nich między innymi e-sklepy, hurtownie (dropshipping), programy do księgowości internetowej czy kurierów.

W razie wątpliwości nie trzeba się obawiać – Apilo pozwala na dostęp do darmowego, 21-dniowego okresu próbnego, który w pełni wystarczy, aby je rozwiać.

Dlaczego sprzedaż przez Shopee to dobra inwestycja dla e-handlowców?

Chociaż od lipca tego roku wprowadzona już została prowizja na Shopee, to nadal jest to rynek, na którym bardzo łatwo się wybić z własną działalnością. Integracja sklepu z Shopee w Apilo pozwala wkroczyć na tę platformę z dużym impetem i konsekwentnie budować swoją markę, co stworzy idealne warunki do szybkiego pozyskiwania klientów z całego kraju.

Nie ma cienia wątpliwości, że nowa platforma stanowi wysoce lukratywny rynek – jako sprzedawca trzeba jednak wiedzieć, jak podejść do tej kwestii i w jaki sposób wykorzystać potencjał Shopee.