Firmy które prowadzą sprzedaż za pomocą sklepów internetowych, z pewnością zbierają różnego rodzaju informacje na temat swoich klientów.

Z pewnością będą to dane adresowe, adres e-mail, często także klienci podają numer telefonu. Oczywiście dane te mają posłużyć realizacji zamówienia, powinny być wykorzystane tylko w tym celu, warto pamiętać iż przepisy RODO określają sposób w jaki powinny być przetwarzane dane osobowe klientów. Dodatkowo RODO mówi także o prawach jakie właścicieli danych, oraz obowiązkach firm które zarządzają tymi danymi.

Przechowywanie i przetwarzanie danych osobowych klientów

W jaki sposób powinny być przetwarzane dane osobowe?

Oczywiście dane tego typu powinny być chronione, niekiedy są to także dane wrażliwe, w przypadku sprzedaży leków, aptek internetowych mogą być to różne dane związane ze stanem zdrowia klienta. Dlatego też administrator danych który jest odpowiedzialny za dane pozostawione przez klientów, powinien zadbać o to aby były one odpowiednio zabezpieczone, aby nie dostały się bez upoważnienia w ręce osób trzecich. Oczywiście dotyczy to różnego rodzaju zabezpieczeń komputerowych, zabezpieczenia bazy danych, przechowywania danych klientów na bezpiecznych serwerach.

Na stronach internetowych powinny znaleźć się także regulaminy, które jasno określają zasady zbierania danych, opisują także prawa właścicieli danych osobowych do przeniesienia danych, prawo do wglądu czy też prawo do całkowitego usunięcia danych osobowych. Oczywiście powinna znaleźć się także informacja kto jest administratorem danych, z pewnością osoby które będą wyrażały zgody na przetwarzanie danych osobowych powinny zostać poinstruowane o swoich prawach. RODO określa iż przedsiębiorca powinien przekazać klientowi informacje na temat przetwarzania danych, prowadzić odpowiednią dokumentację, zadbać o bezpieczeństwo wszystkich danych osobowych.

Prawnicy którzy specjalizują się w tego typu zagadnieniach mogą także wykonać audyt rodo Warszawa jest miastem gdzie znajdziemy kancelarię, która może dokonać audytu regulaminu, sposobu przechowywania danych. Dzięki temu możemy upewnić się iż działamy zgodnie z prawem podczas prowadzenia działalności oraz zbierania danych.