Własna działalność gospodarcza dla wielu osób stanowi możliwość wyrwania się ze szponów bezrobocia czy też nieciekawej, słabo płatnej pracy bez perspektyw.

Posiadanie odpowiednich umiejętności, a także pomysłu na biznes umożliwia generowanie całkiem sporych dochodów. Nic więc dziwnego, że sporo osób zakłada firmy handlowe, produkcyjne, usługowe czy też działające w wielu innych branżach. Spore ich grono współpracuje z partnerami zagranicznymi. Często wiąże się to z importem i eksportem towarów poza granice Unii Europejskiej.

Firma międzynarodowa – podstawowe informacje

O czym warto wiedzieć prowadząc firmę nakierowaną na rynek międzynarodowy?

Ważną kwestią jest zarejestrowanie działalności oraz wyrobienie specjalnego numeru VAT UE niezbędnego do rozliczeń z partnerami z Unii Europejskiej. Dodatkowo należy złożyć wniosek o numer rejestracyjny EORI potrzebny do rozliczeń i transakcji towarowych z partnetami działającymi poza granicami UE. Na początku prowadzenia takiej działalności konieczne jest więc zadbanie o szereg różnych istotnych spraw formalnych. Dobrą wiadomością jest to, że są one w wielu przypadkach uproszczone i możliwe do załatwienia przez Internet.

Prowadzenie firmy nakierowanej na współpracę z klientami i partnerami zagranicznymi oznacza potrzebę zadbania o kwestie podatkowe związane z taką pracą. Warto więc zainwestować w usługi biur rachunkowych, które znają dobrze przepisy dotyczące rozliczeń transakcji zawieranych z partnerami międzynarodowymi. Można w ten sposób uniknąć różnych niedomówień oraz poważnych problemów natury prawnej, a także finansowej.

Ważną kwestią jest zadbanie o wsparcie w kwestiach obrotu towarami poza Unią Europejską. Wiele cennych informacji można znaleźć w Internecie, na przykład na stronie. Dodatkowo istotną sprawą jest wsparcie agencji celnych udzielających różnych porad, a także załatwiających formalności celne w imieniu klienta.