Sprzedaż produktu jest jak sprzedaż strony internetowej, a obie są jak sprzedaż osobowości.
Bez względu na to, co sprzedajesz online, czy to swoją wiedzę, czy produkt swojej firmy, musisz zgromadzić bibliotekę skutecznych technik. Oto kilka pomysłów, z których sami skorzystaliśmy, które mogą pomóc Ci rozpocząć lub urozmaicić Twoje strategie.Kontynuacja z klientami. Zapytaj, czy czerpią korzyści z Twojego produktu lub usługi. Zapytaj, czy jest coś, co mogłeś zrobić lepiej. Jeśli chcesz pójść o krok dalej, skontaktuj się również z osobami niebędącymi kupującymi. Dowiedz się, dlaczego niczego nie kupili i zapytaj, co skłoniło ich do tego.Zwiększ swoją widoczność, łącząc się z innymi witrynami. Skontaktuj się z witrynami, które mają wspólne zainteresowania z Twoim produktem i nawiąż wzajemną relację, umieszczając linki we wzajemnych witrynach. Nawet przy niewielkim wzroście ruchu, udostępniony link będzie się z czasem sumował, powodując wygraną dla was obojga.Świetną wskazówką dla marketingu internetowego jest współpraca z kimś innym. W Internecie możemy podążać wieloma drogami, ale tylko tyle możemy zrobić sami. Jeśli na przykład jesteś filmowcem, możesz skontaktować się z twórcą scenorysów. To tylko jeden przykład współpracy.Kiedy zdobędziesz klienta na swojej stronie, ważne jest, abyś zmienił go w potencjalnego klienta. Jeśli Twoja witryna tego nie osiągnie, nigdy nie będziesz w stanie osiągnąć zysku, o jakim marzysz. Niezwykle ważne jest, aby Twoja witryna przyciągała ludzi, a następnie skłaniała ich do zakupu Twojego produktu.Zaprojektuj kompleksową witrynę internetową z naciskiem na świeżą, odpowiednią treść. Będziesz chciał szybko przekazać swoim klientom pouczającą wiedzę, aby mogli podjąć świadomą decyzję o zakupie. Unikaj powtarzania opisów lub dołączania bezużytecznych danych, które nie są interesujące dla klienta.Skonfiguruj swoją witrynę tak, aby klienci, którzy nie chcą mieć prezentacji multimedialnych lub zezwalać na uruchamianie skryptów we flashu, nadal mieli dostęp do sensownych treści.
Podczas gdy większość ludzi ma obecnie usługi szerokopasmowe, niektórzy nie korzystają z nich lub przeglądają na urządzeniach mobilnych.
Naprawdę docenią prostą, ale skuteczną stronę internetową, zwłaszcza gdy nie potrzebują wszystkich dzwonków i gwizdków.Bardziej niż jakakolwiek strategia marketingu internetowego, to zaufanie między użytkownikami witryny a właścicielami witryn prowadzi do sprzedaży. Odwiedzający, którzy stale prowadzą przyjemne i przydatne interakcje z daną witryną, są bardziej skłonni słuchać właściciela tej witryny, gdy przychodzi czas na podjęcie decyzji o zakupie. Wzmacnianie zaufania jest kluczem do przekształcenia wiernych odwiedzających w wiernych klientów.Katalogi lokalnych firm mogą być doskonałym uzupełnieniem Twojej strategii marketingu internetowego. Wiele z nich jest bezpłatnych i umożliwiają wyświetlenie listy Twojej witryny, aby inni mogli ją zobaczyć. Może to nie tylko zwiększyć ruch na Twojej stronie, ale może również zwiększyć liczbę klientów, których masz.Zwróć uwagę na projekt swojej strony internetowej. Używaj atrakcyjnych kolorów i łatwego w nawigacji menu. Odwiedzający spędzą więcej czasu na stronie o ładnej kolorystyce i oryginalnym designie. Jest też bardziej prawdopodobne, że zapamiętają Twoją witrynę i wrócą do niej później. Upewnij się, że Twoje menu jest przejrzyste, aby ludzie mogli znaleźć to, czego chcą, bez popadania w frustrację.Od Ciebie zależy, czy wszystko, czego się nauczysz, zamienisz w sukces. Im więcej czytasz, doświadczasz lub słyszysz, tym więcej możesz przekształcić w skuteczne strategie marketingowe. Poszukuj wiedzy, a przekonasz się, że nie ma sytuacji, z którą nie poradzisz sobie, a która zaprowadzi Cię do dużych zysków.